19
آوریل

تفاوت های طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی

تفاوت های طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی

احتمالا نام طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی را شنیده اید. بعضی اوقات به اشتباه این دو را به جای یکدیگر استفاده کنیم، این درحالی است که این دو حرفه کاملا جدا از هم هستند. در این بخش قصد داریم شما را با تفاوت آنها بیشتر آشنا کنیم.

طراحان دکوراسیون یا دکوراتور های داخلی در درجه اول به زیبایی شناختی نیاز دارند و این مهارت در کارشان اولویت اول را دارد. آنها مانند طراح داخلی نیازی به دانش و مهارت های آکادمیک ندارند اما جای توسعه و پیشرفت علم شان همیشه وجود دارد; و می توانند در دوره هایی که برای دکوراتور ها وجود دارد از قبیل بررسی سبک ساختمان ها، سبک مبلمان، چیدمان و غیره شرکت کنند.

اما طراحی داخلی با جانمایی و برنامه ریزی فضا ها، عایق ها و پوشش ها و کفپوش ها، درب و پنجره، ورودی ها و هر آنچه که جزئی از یک سازه می باشد، سر و کار دارند. همچنین از لحاظ همکاری این دو شخص با سایر بخش می توان گفت دکوراتور ها با صنایع مختلفی چون ساخت مبلمان و سرویس های خواب یا طراحان دوخت پرده یا صنعت فرش و دیگر مشاغل همکاری دارند اما طراح داخلی با مهندس ناظر، مدیر پروژه و کنترل پروژه و یا سایر کارکنان مشغول در یک پروژه ساخت در ارتباط است.

بطور کلی چون طراح دکوراسیون وظیفه چیدمان مناسب و ایجاد هماهنگی بین وسایل و فضای یک ساختمان را دارد، نکته حائز اهمیت آن است که کار یک دکوراتیو و یا طراح دکوراسیون داخلی دقیقا پس از اتمام کار طراح داخلی آغاز می شود.

interiors